نرم افزارتایپ فرمول های ریاضی
MathMagic 7.2.0.22 Personal Edition
یکی از سخت ترین کارها در زمینه تایپ و نگارش کامپیوتری تایپ فرمول های ریاضیات میباشد که بسیار زمان بر بوده و نیاز به ابزار حرفه ای در این زمینه دارد. نرم افزارهای بسیاری در زمینه فرمول نویسی ارائه شده است که هرکدام نقاط قوت خاص خود را دارند، MathMagic یکی از نرم افزار های حرفه ای و مطرح در زمینه فرمول نویسی میباشد و میتوانید از فرمول های ایجاد شده در آن در برنامه های مختلف کامپیوتری و تحریر همچون Word و ... استفاده نمایید
دانلود در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: مطالب علمي
برج میلاد شامل چهار بخش اصلی، برج مخابراتی - تلویزیونی، مرکز همایشهای بینالمللی، هتل پنج ستاره بینالمللی و مرکز تجارت جهانی است.
این برج با 435 متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با 3/553 متر ارتفاع، برج مسکو با 3/533 متر ارتفاع و برج شانگهای چین با 500 متر ارتفاع در مکان چهارم برجهای مخابراتی جهان قرار دارد. این برج از پنج قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)، بدنه اصلی برج، سازه رأس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگترین ساختمانهای راس در برجهای مخابراتی دنیاست.
مشخصات قسمتهای مختلف برج .....................
موضوعات مرتبط: مطالب علمي
موضوعات مرتبط: عکسهای مذهبی
نمونه سوال عمومی کامپیوتر برای متوسطه سطح یک
به همراه کلید حل سوالات
موضوعات مرتبط: تحقیق -کار و فناوری سال هفتم
ترمز ABS
امروزه تقریبا تمامی خودروهایی که روانه بازار مصرف می شوند از ترمز ABS به عنوان یک استاندارد یا انتخاب برخوردارند. یک سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل هیدرولیک و بخش کنترل الکترونیکی می شود. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید بخش کنترل الکترونیکی سیگنال های ارسال شده از سنسور سرعت چرخ را کنترل و مقایسه می کند چنانچه بخش کنترل الکترونیکی حس کند که در یکی از چرخ ها کاهش سرعت با نرخ سریعی انجام می شود (آستانه قفل شدن) به بخش کنترل هیدرولیکی فرمان می دهد تا فشار هیدرولیک به آن چرخ را کاهش دهد. این نوع محدودیت فشار مشابه فشردن پدال ترمز تنها با سرعت بیشتر است. در برخی از وانت های پیکاپ و کامیون های سربسته برای کنترل نیازهای متفاوت ترمز تحت شرایط بارگذاری متفاوت، تنها در چرخ های عقب از ترمز ABS استفاده شده است. این نوع از سیستم ABS تنها چرخ های عقب را کنترل و زمانی که هر یک از آنها در آستانه قفل شدن باشند، فشار را در هر دوی آنها محدود می کند، هدف از طراحی این سیستم کمک به .........................
موضوعات مرتبط: درس كار و فن اوري مطالب علمي
حل جدول 2-1 کارکلاسی کاروفناوری سال هفتم - اول متوسطه 1
بررسی چند اختراع الهام گرفته شده از طبیعت
صفحه ۳
نام آفریده یاموجودطبیعی | اختراع الهام گرفته از آن |
چشم | انواع دوربین عکاسی وفیلمبرداری |
دندان - سنگ های تیز | چاقو - کارد |
تار عنکبوت | تورماهیگیری - جلیقه ضدگلوله |
کلیه | دستگاه دیالیز |
راه یابی خفاش | رادار |
موضوعات مرتبط: تحقیق -کار و فناوری سال هفتم
حل جدول ۴-1 کارکلاسی کاروفناوری سال هفتم - اول متوسطه 1
بررسی زندگی چند دانشمند ومخترع ایرانی
صفحه ۴
مخترعین و نوآوران | اختراع و نوآوری | هدف از اختراع و نوآوری |
شیخ بهایی | حمامی که با یک شمع گرم میشد | استفاده از گازهای فاضلاب و گرم کردن حمام |
جابر بن حیان | ظروف سفالی براق | استفاده از لعاب برای دوام بیشتر |
بنو موسی | وسیله ای برای جدایی روغن از آب |
جدا نمودن روغن از آب |
خوارزمی | زیج خوارزمی | جداولی برای ستاره شناسی |
موضوعات مرتبط: تحقیق -کار و فناوری سال هفتم
حل جدول ۳-1 کارکلاسی کاروفناوری سال هفتم - اول متوسطه 1
بررسی وسایل و اجزای یک وسیله پس از بازکردن
صفحه ۳
نام وسیله: دوچرخه |
|||
بخشهای مهم |
وظیفه بخش |
اجزای ثابت بخش |
اجزای متحرک بخش |
چرخ |
حرکت دورانی به انتقالی |
میله |
لاستیک، ساچمه، پره |
هدایت و فرمان |
کنترل حرکت دوچرخه |
ترمزها، |
فرمان، ساچمه ها، دوشاخه |
سیستم انتقال قدرت |
انتقال و تبدیل حرکت رفت و برگشتی پا به دورانی برای چرخ ها |
پیچ ها و مهره ها |
زنجیر ، چرخ زنجیر، رکاب و دنده ها |
بدنه دوچرخه |
تحمل وزن انسان و اتصال اجزاء |
زین، بدنه، فنر |
---------------------- |
موضوعات مرتبط: تحقیق -کار و فناوری سال هفتم
طریقه کارکردن چرخ خیاطی
با این شکل به طور کامل طریقه دوخت وکوک زدن چرخ خیاطی را متوجه می شوید.
موضوعات مرتبط: درس كار و فن اوري
ارتباط اجباری برای پرورش خلاقیت
کارکلاسی صفحه ۵
|
چرخ |
خوشمزه |
بال |
پرنده |
صندلی |
صندلی چرخ دار- ویلچر- چرخ . فلک- صندلی به شکل چرخ- صندلی چرخ دار |
شیرینی خوشمزه به شکل صندلی |
صندلی بالدار- بالی به شکل صندلی- صندلی به نرمی بال قو |
صندلی پرنده - پرنده ای به شکل صندلی – صندلی به شکل پرنده |
کتاب |
کتابی به شکل چرخ- قفسه کتاب چرخان- کتابی در مورد چرخ- |
کتابی درمورد خوشمزه بودن غذا ها، شیرینی خوشمزه به شکل کتاب |
کتاب در مورد بال- کتابی به شکل بال- |
کتابی به شکل پرنده – کتابی در مورد پرنده- پرنده کتاب خوان |
کفش |
کفش چرخ دار- اسکیت- کفشی با رنگ آمیزی یک چرخ |
شکلاتی خوشمزه به شکل کفش- کفش خوشمزه |
کفش بالدار- کفشی به رنگ بال طاووس- بالی پوشیدنی همانند کفش |
کفش پرنده- کفش با بالهای یک پرنده- کفشی به شکل پرنده |
گل |
گل آفتابگردان- چرخی به شکل گل- چرخی با بوی گل ها- چرخی با رنگ آمیزی گل ها |
شیرینی به شکل گل- شیرنی خوشمزه به رنگ گل- گل خوشمزه |
بالی به شکل گل- گلی به شکل بال – بالی با بوی گل- بالی به جنس گل |
گلی پرنده- پرنده به شکل گل- پرنده ای برای گل- پرنده ای با بوی گل |
نیمکت |
نیمکت چرخ دار- نیمکت دایره ای- |
شیرینی خوشمزه به شکل نیمکت- نیمکتی خوشمزه |
نیمکتی به شکل گل- نیمکتی با بوی گل- گلی به شکل نیمکت – نیمکتی به اندازه گل |
نیمکت پرنده- نیمکتی به شکل پرنده- پرنده ای به اندازه نیمکت |
موضوعات مرتبط: درس كار و فن اوري
جواب پرسش صفحه 6 کتاب کاروفناوری پایه هفتم - اول متوسطه 1
اگر تنها دو ظرف سه و ده لیتری داشته باشید چگونه میتوانید با این دو ظرف، 8 لیتر آب از رودخانه بردارید؟
راه حل اول:
برای ساخت یک ظرف دو لیتری ابتدا ظرف 10 لیتری را پر کرده و با ظرف 3 لیتری خالی سه بار از آب آن را خالی می کنیم. در نهایت یک لیتر آب در ظرف 10 لیتری باقی می ماند. آن یک لیتر را در ظرف ۳ لیتری خالی می ریزیم یک ظرف با گنجایش 2 لیتر بوجود می آید.ظرف 10 لیتری خالی شده را کاملا پر می کنیم و سپس مقداری از آن را در ظرف ۲ لیتری می ریزیم تا پر شود حجم آب باقی ماند 8 لیتر می باشد
راه حل دوم:
ابتدا چهار بار با طرف ۳ لیتری آب در طرف ۱۰ لیتری می ریزیم دفعه چهارم دو لیتر آب در ظرف ۳ لیتری باقی می ماند.سپس ظرف ۱۰ لیتری را خالی می کنیم بعد دو لیتر آب باقی مانده را داخل ظرف ۱۰ لیتری می ریزیم وسپس دو مرتبه ی دیگر با طرف ۳ لیتری آب در طرف ۱۰ لیتری می ریزیم که نهایتا ۸ لیتر آب جدا می شود.
موضوعات مرتبط: خلاقيت
در اولين واحد از کتاب هاي حرفه و فن مبحث فناوري و سيستم مطرح گرديده است. نزديک شدن فصل بازگشايي مدارس بهانه و فرصتي است براي پرداختن به اين موضوع.
بارها کلمهي فنـاوري را شنيدهايد؛ فناوري فضايي،فناوري اطلاعات، فناوري طراحي و ...
فناوري در يک توصيف ساده عبارت است از تمام آنچه که ما را قادر ميسازد تا يک محصول خاص را توليد کنيم.فرض کنيد ميخواهيم يک ماهواره بسازيم. پيش از هر چيز نيازمند دانش و علوم مرتبط با ماهواره هستيم. اما وجود دانش و علم به تنهايي کافي نيست و قطعا تجربه و به عبارت ديگر مهارتمان در اين باره بسيار تعيينکننده است. پس از فراهم شدن اين دو مورد قطعا نيازمند ابزار(ماشينآلات، کامپيوتر و ...) يا به عبارت ديگر سختافزار براي عملي کردن طرحها هستيم. بنابراين ميتوان گفت که فناوري حداقل داراي سه جزء است:
• دانش
• مهارت
• سختافزار
اما اگر اين سه جزء به صورت مجزا و بدون ارتباط با يکديگر وجود داشته باشند، هيچ محصولي توليد نخواهد شد. بنابراين ميتوان گفت که فناوري ترکيب ساختاريافتهاي از دانش، مهارت و سختافزار است که منجر به توليد محصولي ارزشمند ميشود.
انواع فناوري:
فناوري را از ديدگاههاي مختلفي ميتوان تقسيمبندي کرد که برخي از مهمترين آنها عبارتند از:
تقسيم بندي فناوري بر اساس پيچيدگي
در اين تقسيمبندي فناوريها به سه سطح فناوريسطح پايين، فناوري سطح متوسط و فناوري سطح بالا تقسيم ميشوند. فناوريهاي سطح بالا مانند فناوري فضايي هزينه تحقيقاتي بسيار بالايي دارند. به همين دليل سرمايهگذاري روي اين فناوريها عموما به صورت مشترک بين چند کشور انجام ميگيرد.
تقسيمبندي بر اساس قدمت
بر اين اساس فناوريها به سه گروه فناوريهاي قديمي (مثل فناوري استخراج نفت) ، فناوريهاي جديد (مثل طراحي خودرو) و فناوريهاي نوظهور (مثل فناوري نانو) تقسيمبندي ميشوند.
موضوعات مرتبط: فناوری و خلاقیت
با تشکر و کسب اجازه از وبلاگ حرفه و فن کلاله
فکرکنید صفحه ۲
چگونه می توانیم از توانایی ها وقابلیت های مغز خود بیش تر استفاده کنیم؟
با فکر کردن - تحقیق - جستجو - مطالعه کردن - کاوش
فکرکنید صفحه ۱۲
برای ساخت وتولید اسباب بازی ها از مواد مختلف با رنگ های متنوع استفاده می شود اگر درتهیه مواد وتولید آنها به اصول مختلف ازجمله بهداشت توجه نشود چه خطراتی ممکن است کودکان را تهدید کند؟
باعث مسمومیت وبیماری کودکان می شود چون ممکن است کودکان این اسباب بازی ها را در داخل
دهان قرار دهند واین مواد باعث بیماری شود ویا اگر این اسباب بازی ها از اجزای کوچکی ساخته
شده باشند باعث خفگی می شود
فکرکنید صفحه ۱۳
اگرکپسول های گازمایع پس از ساخته شدن مورد آزمایش قرار نگیرند چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد؟
ممکن است منفجر شوند وباعث خسارات مالی وجانی گردند ویا باعث خرابی وآتش سوزی شوند
موضوعات مرتبط: نمونه سوالات درسي
نمونه ی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات(ICT)
«درس آموزش حرفه وفن»
این سه حرف،حروف ابتدای کلمات:
Information and communication Technology
که به معنی فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد. که در فارسی با نام اختصاری«فاوا»شهرت دارد.کسی که می خواهد از این روش در تدریس استفاده نماید باید با محیط ویندوز و نرم افزار هایWord وPower pointو... آشنا باشد.
1- ایجاد انگیزش
فعالیت معلم :
با گروه بندی وکنجکاوی دانش آموزان را پیرامون موضوع تحریک می نماید تا ذهن آن ها سئوال به وجود آید.
فعالیت دانش آموزان: در باره ی مسئله ی طرح شده و اهداف آن به تفکر می پردازند وسئوال طرح می کنند
موضوعات مرتبط: درس كار و فن اوري
موضوعات مرتبط: مطالب علمي
|
![]() |
||
![]() |
|
برای دریافت آزمایش وتصاویر متحرک الکترونیکی در روی کلمات زیر کلیک کنید.
موضوعات مرتبط: گوناگون